جستجو
Close this search box.
آموزش دروس پایه دهم
آموزش دروس پایه یازدهم
آموزش دروس پایه دوازدهم

سوالات کنکور انسانی تیر 1403 + پاسخنامه

سوالات کنکور انسانی تیر 1403 + پاسخنامه
دفترچه سوالات کنکور انسانی تیر 1403
فهرست مطالب

نوبت دوم کنکور انسانی 1403 در تیرماه برگزار شد. با توجه به برگزاری انتخابات، این نوبت کنکور دو هفته دیرتر از زمان اولیه‌ای که سازمان سنجش برای آن مشخص کرده بود، برگزار گردید. نوبت اول کنکور انسانی 1403 در اردیبهشت برگزار شده بود. با توجه به اینکه کنکور تیر آخرین فرصت برای جبران عقب‌ماندگی و کسب نتیجه مطلوب بود، همه داوطلبان با تمام توان خود در آن ظاهر شدند و سطح رقابت بسیار بالا رفت. البته 50 درصد نمره کنکور 1403 مربوط به سوابق تحصیلی (نمرات نهایی دوازدهم) و 50 درصد دیگر آن بر اساس عملکرد داوطلب در آزمون محاسبه خواهد گردید.  برای دسترسی به دفترچه سوالات آزمون، کلید و پاسخنامه کنکور انسانی تیر 1403، نظرات دبیران درباره هر درس، نتایج نظرسنجی دانش آموزان و ویدئوهای تحلیل درس به درس آزمون با گزینه دو همراه باشید:

سوالات کنکور انسانی 1403

سوالات کنکور انسانی تیر 1403 شامل دو دفترچه است. نکته جالب این که داوطلبان گروه انسانی بیشترین تنوع درس و تعداد سوال را در کنکور تجربه می‌کنند. هرچند دروس عمومی در سوابق تحصیلی تاثیر بالایی دارد اما دفترچه سوالات کنکور فقط شامل دروس اختصاصی است. دفترچه اول کنکور انسانی شامل سوالات درس ریاضی (20 سوال)، زبان و ادبیات فارسی (30 سوال)، علوم اجتماعی (15 سوال) و روانشناسی می‌باشد. داوطلبان برای پاسخ به مجموع 80 سوال این دفترچه 85 دقیقه زمان دارند. پس از پایان زمان ذکر شده دفترچه نخست جمع آوری شده و دفترچه دوم در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه دوم نیز از درس عربی (20 سوال)، تاریخ (13 سوال)، جغرافیا (12 سوال)، فلسفه و منطق (20 سوال) و اقتصاد (15 سوال) تشکیل شده است. داوطلبان 75 زمان برای پاسخگویی به سوالات دفترچه دوم در اختیاز خواهند داشت.

نوبت دوم کنکور انسانی 1403 در صبح روز 21 تیر برگزار شد. شما می‌توانید از طریق لینک زیر دفترچه سوالات کنکور انسانی 1403 (نوبت دوم ) را دانلود نمایید:

سوالات هر 9 درس کنکور تیر انسانی بر اساس دفترچه در قالب این دو فایل که به طور رسمی توسط سازمان منتشر می‌شود، گنجانده شده است.

پاسخنامه کنکور انسانی تیر 1403

با توجه به اینکه کنکور انسانی در صبح پنج شنبه 21 تیر 1403 برگزار گردید، حوالی ظهر همان روز دفترچه سوالات این آزمون منتشر شد. بلافاصله گروه دبیران و هیئت علمی گزینه دو با همکاری یکدیگر، تولید پاسخنامه احتمالی این آزمون را آغاز کردند. با تلاش این عزیزان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخنامه احتمالی ایجاد شده و در اختیار شما قرار گرفت. حدود یک هفته بعد نیز سازمان سنجش کلید اصلی آزمون را منتشر خواهد کرد. برای دانلود پی دی اف پاسخنامه کنکور انسانی 1403 نوبت دوم بر روی لینک های زیر کلیک نمایید:

پس از انتشار پاسخنامه کنکور انسانی تیر 1403 توسط سازمان سنجش، گاهی چند اختلاف جزئی بین این کلید و پاسخنامه سایر دبیران و موسسات آموزشی مشاهده می‌شود. سازمان سنجش پس از انتشار اولیه کلید آزمون به دبیران و داوطلبان فرصت می‌دهد تا اعتراضات خود را نسبت به پاسخنامه این آزمون اعلام کنند. داوطلبانی که نسبت به سوالات و کلید آزمون اعتراض دارند باید در تاریخ مشخص اعتراضات خود از طریق سیستم پاسخگویی با سنجش در میان بگذراند. تجربه نشان داده است که در صورت بروز خطا در طراحی یا کلید سوال، سنجش اصلاحات مربوط به آن را اعمال خواهدکرد.

تحلیل آزمون

کادر دبیران و هیئت علمی گزینه دو با همراهی گروه مشاوره این موسسه اقدام به تحلیل درس به درس کنکور انسانی تیر 1403 کرده‌اند. در جدول زیر شما می توانید از نظرات این عزیزان در رابطه با کنکور تجربی مطلع شوید:

نام درس
دبیر
توضیحات
ریاضی
وحید رباعی
سطح آزمون نسبت به اردیبهشت سخت‌تر اما همچنان قابل قبول بود. اگر داوطلبی صرفا ریاضی دوازدهم را برای امتحان نهایی خوانده باشد به درصد 15 می‌رسید. با یک مطالعه معمولی برای هر سه پایه تا 35 درصد سوالات را می‌توان پاسخ داد. درصد 50 و بالاتر عالی است.
زبان و ادبیات فارسی
علی عطری
سوالات درس علوم و فنون نسبتا دشوار بود و می‌توان دشواری آن را نسبت به کنکور اردیبهشت 15 درصد بیشر دانست.. در بخش آرایه‌های ادبی سوالات نسبت به قبل چالشی تر شده بود. درصد مناسب برای این آزمون حدود 50 درصد می‌باشد.
جامعه شناسی
آزیتا بیدقی
سطح دشواری سوالات جامعه شناسی مطابق انتظار و در حد و اندازه کنکور اردیبهشت ماه بود. همانطور که انتظار می‌رفت از پاورقی‌ها، زیرتصاویر و… سوال مشاهده شد. 8 سوال آزمون به صورت ترکیبی از کتاب‌های پایه دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی شده بود.
روانشناسی
ضحی سکاکی
درس روانشناسی در کنکور تیر هم سطح کنکور اردیبهشت بود. از نظر سطح دشواری، توزیع سوالات، رویکرد حفظی و مفهومی سوالات شاهد یک کنکور نسبتا دشوار اما قابل قبول بودیم. سوالات چندقسمتی نیز مطابق انتظار در درس روانشناسی وجود داشت.
عربی
پویا رضاداد
درس عربی برای داوطلبان سوالاتی مطلوب و در حد و اندازه اردیبهشت داشت. کسب درصد 70 الی 80 برای دانش‌آموزان خوب و قوی دور از انتظار نیست. ترجمه و قواعد شامل سوالات معمولی اما سوالات بخش درک مطلب دشوار، طولانی و وقت‌گیر بود.
تاریخ
شهرام امامی
سوالات تاریخ در سطح بسیار دشواری طراحی شده بود. سوالاتی یکسان و بدون تنوع را داوطلب تجربه می‌کرد. از لحاظ مفهومی نیز بهتر بود طراح سوال کتاب را مدنظر قرار می‌داد. از برخی مفاهیم جامعه شناسی نیز در سوالات استفاده شده بود.
جغرافیا
شهرام امامی
درس جغرافیا کنکور تیر 1403 در راستای مطالب و مفاهیم کتاب بود. می‌توان سوالات نوبت اول و دوم کنکور را در یک حد و اندازه دانست. سوال سخت و دشوار در آزمون وجود نداشت و داوطلبان قابلیت پاسخگویی به تمامی سوالات را داشتند.
فلسفه
حمید سودیان
سوالات درس فلسفه را می‌توان در حد و اندازه کنکور اردیبهشت دانست. البته همچنان درس فلسفه در کنکور چالشی و برخی سوالات مورد اختلاف است. در برخی سوالات ممکن است که کلید سنجش با پیش‌بینی دبیران از پاسخ اختلاف داشته باشد.
منطق
حمید سودیان
شاید سوالات درس منطق در کنکور تیر مشابه با کنکور اردیبهشت باشد اما اغلب داوطلبان احساس دشواری بیشتری داشتند. دلیل آنکه سوالات منطق دشوار به نظر می‌رسد این است که طراح سوال سوالاتی با سبکی جدید در نوبت دوم طراحی کرده بود.
اقتصاد
امیر محمدبیگی
نسبت به کنکور اردیبهشت داوطلب در درس اقتصاد آزمون دشوارتری را تجربه می‌کرد. مفهومی‌تر شدن سوالات و پیچیده‌تر شدن مسائل از تفاوت‌های اصلی این آزمون با نوبت اول کنکور بود. در مجموع کسب درصد بالای 50 را می‌توان برای داوطلبان خوب پیش‌بینی کرد.

به این نکته توجه کنید که دروس تاریخ و جغرافیا و همچنین دروس فلسفه و منطق علیرغم تفاوت‌های واضحی که دارند در کنکور در قالب یک مجموعه سوال ارائه می‌شوند. البته گروه دبیران گزینه دو این دروس را به صورت مجزا بررسی می‌نمایند.

نظرسنجی داوطلبان انسانی تیر 1403

پس از پایان کنکور تیر انسانی، گزینه دو از داوطلبان این رشته خواست که در یک نظرسنجی سطح دشواری سوالات را تعیین کنند. در این نظر سنجی که بیش از 1200 نفر در آن شرکت کردند به سوال زیر این گونه پاسخ دادند:

سطح سوالات کنکور انسانی تیر 1403 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ (سخت، متوسط یا آسان)

سخت 30%
متوسط 57%
آسان 13%

همانطور که مشاهده می‌کنید اغلب داوطلبان کنکور انسانی تیر 1403 سوالات آزمون را معمولی می‌دانند. با توجه به نظرات اساتید و دانش‌آموزان می‌توان کنکور نوبت دوم انسانی 1403 را کنکوری مناسب برای اغلب داوطلبان توصیف کرد. البته داوطلبان در نظرسنجی‌های دیگری اذعان داشتند که سطح سوالات این کنکور نسبت به کنکور اردیبهشت کمی دشوارتر بوده است. همچنین سه درس ریاضی، تاریخ و جغرافیا و فلسفه و منطق به ترتیب دروسی بودند که داوطلبان در پاسخ به سوالات آن مشکل بیشتری داشتند.

شما نیز می‌توانید دیدگاه خود را در رابطه با سطح سوالات کنکور انسانی در قسمت نظرات در انتهای همین پست با ما در میان بگذارید.

در بخش زیر نیز بنا به درخواست شما داوطلبان کنکور در سالیان آتی فیلم تحلیل درس به درس کنکور علوم انسانی که توسط اساتید و هیئت علمی گزینه دو آماده شده است. هر درس به طور خلاصه و توسط اساتید همان درس ارزیابی می‌شود. با توجه به نظرات اساتید و دبیران می‌توان کنکور تیر 1403 انسانی را آزمون معمولی اما کمی دشوارتر از نوبت اول کنکور توصیف نمود.

حجم فایل‌ها به طرز مطلوبی کاهش یافته است تا با حداقل سرعت اینترنت نیز قابل دریافت و مشاهده باشد.

پخش ویدئو
تحلیل ریاضی و آمار کنکور 1403
پخش ویدئو
تحلیل علوم و فنون ادبی کنکور 1403
پخش ویدئو
تحلیل جامعه شناسی کنکور 1403
پخش ویدئو
تحلیل روانشناسی کنکور 1403
پخش ویدئو
تحلیل عربی کنکور 1403
پخش ویدئو
تحلیل تاریخ و جغرافیا کنکور 1403
پخش ویدئو
تحلیل فلسفه و منطق کنکور 1403
پخش ویدئو
تحلیل اقتصاد کنکور 1403

سوالات متداول

کنکور انسانی 1403 دو دفترچه اختصاصی دارد. دفترچه اول به سوالات دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی است. دفترچه دوم نیز به سوالات درس عربی و تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد اختصاص دارد.
داوطلبان برای پاسخگویی به 20 سوال از درس ریاضی، 30 سوال از درس زبان و ادبیات فارسی، 15 سوال از درس علوم اجتماعی و 15 سوال از درس روانشناسی 85 دقیقه زمان پاسخگویی دارند. همچنین برای پاسخگویی به 20 سوال درس عربی، 13 سوال درس تاریخ، 12 سوال جغرافیا، 20 سوال فلسفه و منطق و 15 سوال اقتصاد 75 دقیقه زمان پاسخگویی دارند. در مجموع داوطلبان باید 160 سوال را در 160 دقیقه پاسخ دهند.

هر دو نوبت کنکور به یک اندازه اهمیت دارند. اما در محاسبه نمره نهایی هر داوطلب صرفا نتیجه او در آزمون مدنظر قرار می‌گیرد که او عملکرد بهتری داشته است. به عبارتی ممکن است برای برخی داوطلبان نمره نوبت اول آزمون آنها لحاظ شود و برای برخی دیگر از داوطلبان نمره و عملکردشان در نوبت دوم ملاک عمل قرار گیرد.

نظرات و پرسش های خود را با ما در میان بگذارید...
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد رضایی نسب
محمد رضایی نسب
3 ماه قبل

آخبش بالاخره کنکور ۱۴۰۳ هم‌ تموم شد
به نظرتون سوالای انسانی چطور بود؟

مائده
مائده
3 ماه قبل

به نظرم سوالات تیر و اردیبهشت تقریبا در یک سطح بود

سعید
سعید
3 ماه قبل

تو انسانی منطق و فلسفه و عربی و فنون خیلی آسون بود

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x