جستجو
Close this search box.

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش به‌منظور برقراری ارتباط بین داوطلبین آزمون‌های مختلف و مشاورین سازمان سنجش راه‌های ارتباطی را در سایت سنجش ایجاد کرده است. داوطلبین برای ثبت درخواست، اعتراض، بازیابی شماره پرونده و…. می‌توانند از خدمات سیستم پاسخگویی سازمان سنجش استفاده کنند. در این نوشتار نحوه ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش را توضیح می‌دهیم.

با گزینه دو همراه باشید.

تجدید شدن در امتحانات نهایی

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش request.sanjesh.org

با استفاده از سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می‌توانند به‌راحتی پرسش‌های خود را با کارشناسان این سازمان مطرح کنند. البته برای استفاده از سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش باید ثبت‌نام اولیه در این سایت انجام شود.

همان‌طور که می‌دانید سازمان سنجش مسئول برگزاری آزمون‌های مختلف مانند آزمون کنکور سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری و… است.

سازمان سنجش علاوه بر برگزاری آزمون‌های کنکور و مرتبط با وزارت علوم، وظیفه برگزاری آزمون‌های مختلف استخدام دولتی در سطح کشور و همچنین آزمون‌های بین‌المللی را نیز برعهده دارد و آشنایی با سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش برای داوطلبین این آزمون‌ها نیز لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

در سال‌های گذشته مشاهده شده است که داوطلبین سؤالات متعددی در حوزه‌های مختلف نسبت به آزمون‌های مطرح شده داشته‌اند. سازمان سنجش با هدف افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به داوطلبین، سیستم پاسخگویی سازمان سنجش را در سایت راه‌اندازی کرده است. داوطلبین می‌توانند به صورت اینترنتی و بدون مراجعه حضوری، سؤالات خود را از کارشناسان پرسیده و در مدت زمان کوتاهی پاسخ خود را دریافت کنند.

تمامی مراحل ثبت‌نام در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش و درخواست به صورت اینترنتی و غیرحضوری است. داوطلبین در هیچ‌کدام از مراحل ثبت‌نام و درخواست نیازی به مراجعه حضوری ندارند. پاسخ درخواست کاربران نیز از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش به اطلاع آن‌ها می‌رسد.

مراحل عضویت در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

 مراحل عضویت در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش در زیر ارائه شده است:

  • ورود به سایت سنجش به نشانی org
  • انتخاب یکی از گزینه‌های قرار داده شده در قسمت سیستم پاسخگویی
  • کلیک بر روی عضویت در سامانه
  • واردکردن اطلاعات خواسته شده و تأیید اطلاعات
  • دریافت رمز عبور و نام کاربری

راهنمای تصویری نحوه عضویت در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش

راهنمای تصویری نحوه عضویت در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش در زیر ارائه شده است:

  1. 1. برای عضویت باید ابتدا وارد سایت سنجش به نشانی org شوید. ابتدا مرورگر خود را باز نمایید و در قسمت آدرس لینک sanjesh.org را جای‌گذاری نمایید و یا در قسمت سرچِ گوگل، عبارت “سازمان سنجش کشور” را مورد جستجو قرار دهید.
 
  1.  
  2.  
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 2. در صفحه اصلی سایت سازمان سنجش در قسمت چپ و بالای صفحه روی گزینه “ورود به سیستم پاسخگویی” کلیک کنید. البته همان‌طور که بیان شد، لینک سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش sanjesh.org است و کاربران می‌توانند با وارد نمودن این لینک در قسمت آدرس مرورگر خود مستقیماً به صفحه اصلی سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش هدایت شوند.
  1. 3. در این قسمت می‌توانید روی گزینه عضویت در سامانه کلیک کنید. البته درصورتی‌که قبلاً در سامانه عضو شده‌اید، کافی است روی دکمه ورود به سامانه کلیک نمایید.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 4. درصورتی‌که قبلاً در سامانه عضو نشده‌اید، باید اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، ملیت، کد ملی، شماره همراه و ایمیل را در سیستم پاسخگویی سایت سنجش درج کنید. توجه کنید که در ثبت اطلاعات دقت کنید؛ زیرا پاسخ کارشناسان یا از طریق ایمیل یا از طریق شماره‌تلفن به شما اطلاع‌رسانی می‌شود. در انتها پس از وارد کردن کد امنیتی و تأیید اطلاعات، کافی است روی دکمه تأیید فشار دهید. دقت داشته باشید که اطلاعاتی که در زمان ثبت‌نام وارد سایت می‌کنید قابل ‌ویرایش نیست و لازم است تا این کار با نهایت دقت انجام شود.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

تا این مرحله عضویت شما در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش با موفقیت به انجام رسید. ازاین‌پس می‌توانید درخواست‌های خود را در این سامانه به ثبت برسانید.

نحوه ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

پس از اتمام عضویت در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش می‌توانید وارد سامانه شده و از آن استفاده کنید.  پس از اتمام مراحل عضویت در سامانه سازمان سنجش و تأیید ایمیلی که در حین ثبت‌نام وارد کرده‌اید، اکنون می‌توانید به سایت request.sanjesh.org مراجعه نمایید که در ادامه راهنمای تصویری و توضیحات هر بخش ارائه شده است:

  1. 1. از طریق سایت سازمان سنجش org وارد صفحه اصلی شوید و لینک ” ورود به سیستم پاسخگویی ” را انتخاب کنید یا ورود مستقیم با لینک request.sanjesh.org را در گوگل سرچ کنید.
  2.  
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 2. در صفحه اصلی سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش بر روی گزینه “ورود به سامانه” کلیک نمایید و سپس پست الکترونیک، رمز عبور و کد ملی خود را برای ورود به سامانه وارد نمایید. اگر اطلاعات ورودی خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید بر روی گزینه “نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام” کلیک کنید
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 3. اگر تمامی موارد را تاکنون به‌درستی انجام داده باشید با صفحه‌ای همانند صفحه زیر مواجه خواهید شد.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 4. قسمت ثبت درخواست جدید: بعد از ورود به صفحه، امکان ثبت درخواست از بین آزمون‌های موجود برای شما فراهم شده است. در این مرحله کاربر می‌تواند آزمون مرتبط و سال موردنظر با درخواست خود را انتخاب و سپس بر روی گزینه جستجو کلیک کند تا فرمی متناسب با آزمون موردنظر برای ایجاد ارتباط با کارشناسان سازمان سنجش در اختیار او قرار بگیرد.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 5. سپس به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید درخواست خود را انتخاب و ثبت نمایید. در صفحه بعد باید نوع مشکل خود را انتخاب نموده و سپس عنوانی برای متن درخواست خود درج کنید و در قسمت پیام به شرح درخواست پرداخته و پس از واردکردن کد امنیتی روی دکمه تأیید کلیک کنید.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

پیگیری مکاتبات در سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش

اکنون که با نحوه عضویت در سازمان سنجش و نحوه ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی آشنا شدید، بهتر است با چگونگی پیگیری مکاتبات در سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آشنا شوید. بعد از اینکه درخواست خود را در سامانه پاسخگویی سایت سازمان سنجش ثبت کردید، می‌توانید از طریق کد پیگیری 7 رقمی که در اختیار شما قرار داده شده است، به پیگیری وضعیت درخواست خود بپردازید.

به طور معمول مدت زمان پاسخگویی کارشناسان سازمان سنجش یک روز کاری است. یعنی بعد از 24 ساعت از زمان درخواست، کارشناسان سازمان سنجش به درخواست کاربران پاسخ خواهند داد.

نحوه پیگیری پاسخ کارشناسان سیستم پاسخگویی سنجش در زیر ارائه شده است:

  1. برای آگاهی از نتیجه درخواست خود به صفحه اصلی سیستم پاسخگویی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و همان‌طور که در بخش‌های قبلی آموزش داده شد با استفاده از کد ملی و رمز عبور خود وارد سامانه شوید.

سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. پس از ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش، سیستم به شما یک کد 7 رقمی با عنوان شماره درخواست می‌دهد که باید با استفاده از آن کد جواب درخواست را در بخش درخواست‌ها مشاهده کنید.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. با توجه به رنگ عنوان درخواستی خود می‌توانید متوجه شوید که سؤال شما در چه مرحله‌ای است.
  1. 1. اگر عنوان درخواست شما به رنگ آبی باشد؛ یعنی درخواست شما ثبت شده است.
  • 2. اگر عنوان درخواست شما به رنگ زرد باشد؛ یعنی درخواست شما توسط کارشناسان سازمان سنجش بررسی شده است.
  • 3. اگر عنوان درخواست شما به رنگ سبز باشد؛ یعنی به درخواست شما توسط مشاورین سازمان سنجش پاسخ داده شده است که با کلیک روی درخواست می‌توانید پاسخ مربوطه را مشاهده نمایید.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش

در سازمان سنجش چه درخواست‌هایی قابل بررسی است؟

متقاضیان با توجه به نوع آزمونی که دارند می توانند وارد سایت سنجش شده و تمامی دفترچه‌ها و اطلاعیه‌های مربوط به آزمون خود را مطالعه کنند. درصورتی‌که داوطلبین نتوانند به پاسخ سؤال خود دست پیدا کنند، می‌توانند در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش سؤال خود را ثبت کنند و منتظر پاسخ کارشناسان باشند.

امکانات سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش در ادامه ذکر شده است:

  1. درخواست بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بعدی:

درصورتی‌که داوطلبین از پذیرش در یک رشته محل رضایت نداشته باشند، پس از اعلام نتایج امکان بررسی اشتباه در انتخاب رشته کنکور و تقاضای اولویت بعدی در اختیار داوطلبین قرار می‌گیرد.

  1. اعتراض به نتیجه قبولی

سازمان سنجش بعد از بررسی پاسخ‌نامه و فرم انتخاب رشته کنکور سراسری، نتایج را در بازه‌های زمانی مجزا منتشر می‌کند. همچنین به دنبال آن لینک اعتراض به نتایج کنکور سراسری یا کارشناسی ارشد را در نیز در بخش سیستم پاسخگویی این سازمان فعال می‌کند.

  1. تقاضای بررسی مجدد نمره

پس از انتشار کارنامه کنکور با تأثیر معدل درصورتی‌که داوطلبین به نمره درج شده در کارنامه خود اعتراض داشته باشند، می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی سامانه سنجش، اعتراض خود را ثبت کنند.

  1. اعتراض به کلید سؤالات آزمون

بعد از برگزاری هر آزمون، دفترچه سؤالات به همراه کلید تستی روی سایت سنجش قرار می‌گیرد. آن دسته از داوطلبینی که نسبت به پاسخ یک یا چند سؤال معترض هستند می‌توانند از طریق ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش خواستار بررسی مجدد گزینه صحیح باشند.

  1. دریافت شماره پرونده یا داوطلبی

برخی از داوطلبین ممکن است شماره پرونده یا شماره داوطلبی خود را گم کنند و به پرونده خود دسترسی نداشته باشند. این دسته از داوطلبین می‌توانند با ثبت درخواست نسبت به بازیابی شماره پرونده و داوطلبی خود اقدام کنند.

از جمله موارد دیگری که می‌توان در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش وجود دارد در زیر لیست شده است:

  • 1. اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه
  • 2. مشکلات مربوط به ثبت‌نام آزمون‌ها مانند مشکل کارت اعتباری سایت سنجش​
  • 3. مشکلات مربوط به عدم دریافت کارت ورود به جلسه
  • 4. مشکلات مربوط به عدم اعمال سهمیه‌ها (سهمیه رزمندگان، سهمیه ایثارگری، سهمیه استعداد درخشان و…)
  • 5. مسائل مربوط به سوابق تحصیلی
  • 6. درخواست‌های عمومی که شامل هیچ یک از موارد گفته شده نمی‌باشد.

راه‌اندازی سامانه میز خدمت جهت پاسخگویی سریع به داوطلبان

سازمان سنجش سامانه میز خدمت را در سایت sanjesh.org و به نشانی darkhast.sanjesh.org راه‌اندازی کرده تا داوطلبان بتوانند به‌وسیله آن درخواست‌های خود را به همراه مدارک و مستندات ارسال نمایند.

این سامانه صرفاً برای ارسال درخواست‌هایی است که نیاز به مستندات از قبیل نامه، مدارک شناسایی و درخواست مکتوب دارند. ازاین‌رو لازم است متقاضیان در فایل متن درخواست اطلاعات شناسنامه‌ای، آزمونی و نوع درخواست را ثبت کرده و به همراه مستندات از طریق این سامانه ارسال نمایند. اگر با نحوه ارسال مستندات در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش آشنا نیستید این بخش را بادقت مطالعه نمایید.

  1. 1. برای ثبت درخواست و ارسال مستندات به سازمان سنجش ابتدا می‌بایست لینک sanjesh.org را در قسمت آدرس مرورگر خود جای‌گذاری نمایید تا وارد سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش شوید. روی لینک سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی کلیک کنید.
  2.  
  1. 2. در این صفحه ابتدا می‌بایست نوع شخص حقیقی یا حقوقی انتخاب شده و پس از واردکردن اطلاعات خواسته شده در قسمت‌های ستاره‌دار بر روی گزینه ثبت کلیک شود.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 3. برای ارسال مستندات در این سیستم می‌بایست نامه‌ای دست‌نویس را با موضوع مشخص در مورد نوع درخواست آماده کنید و در یک متن کوتاه درخواست خود را شرح دهید. در این صفحه ابتدا می‌بایست موضوع درخواست نوشته شود، سپس در تصویر درخواست با توجه به نوع فایل‌های مجاز بارگذاری شود و در نهایت پیوست‌های درخواست با توجه به نوع فایل‌های مجاز درج شود.
سیستم پاسخگویی سازمان سنجش
  1. 4. سپس ثبت اطلاعات را زده و کد رهگیری و شماره نامه را دریافت کنید. درصورتی‌که مراحل قبل به‌درستی انجام شود، پس از فشردن کلید ثبت، پیامی نمایش داده می‌شود مبنی بر این که درخواست با موفقیت ثبت شده و کد رهگیری و شماره نامه طی 24 ساعت به صورت پیامک ارسال خواهد شد.

پیگیری مکاتبات میز خدمت سازمان سنجش

پیگیری مکاتبات میز خدمت سازمان سنجش براساس مراحل زیر است:

  1. 1. مراجعه به سایت sanjesh.org و انتخاب گزینه ” ارسال درخواست ” از منو سمت چپ
  2. 2. کلیک بر روی لینک پرتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات

3. واردکردن شماره نامه و کد رهگیری و کلیک بر روی مشاهده

داوطلبان می‌بایست جهت دریافت راهنمایی برای مطالبی که جنبه اطلاع‌رسانی دارند مانند دریافت شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد رهگیری سؤال درباره مراحل آزمون و… از طریق سامانه ارسال درخواست سازمان (سیستم پاسخگویی) اقدام نمایند.

پرسش و پاسخ

آدرس سایت سازمان سنجش sanjesh.org است و داوطلبین می‌توانند از طریق این سایت و لینک request.sanjesh.org به سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش دسترسی پیدا نمایند.

بعد از ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش از طریق کد ۷ رقمی که به‌عنوان کد رهگیری در اختیار شما گذاشته شده است می‌توانید اقدام به پیگیری وضعیت درخواست خود در request.sanjesh.org نمایید.

برای ثبت درخواست و ارسال مستندات به سازمان سنجش باید از طریق لینک http://darkhast.sanjesh.org وارد سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش شوید و سپس اقدام به ارسال مستندات در آن نمایید.

 داوطلبان می‌توانند هر گونه سؤال یا درخواست خود را از طریق سامانه پاسخگویی سنجش ثبت نمایند.

از آن جا که قبولی در امتحان نهایی پایه دوزادهم یکی از شروط اساسی برای ورود به دانشگاه پس از قبولی در کنکور است دانش‌آموز باید تجدید شدن در امتحانات نهایی دوازدهم را جبران کند. از طریق شرکت در امتحانات جبرانی باید تلاش کند نمره قبولی را کسب کند.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x